חלל המשרד שלנו הוא המקום בו תפוקת העבודה באה לידי ביטוי בצורה הפרודוקטיבית ביותר, לפיכך ראוי שהוא יכיל את מלוא התנאים הנוחים ויספק לנו סביבה יצרנית. לצד הפופולריות של עיצוב משרדים בחלל פתוח, שילוב אקוסטיקה בסביבת העבודה הוא חלק חשוב ביצירת סביבה פרודוקטיבית. אחת התלונות העיקריות של עובדים שנמצאים בסביבת עבודה רועשת היא, שדעתם מוסחת כל הזמן על ידי קולות ורעשים לא רצויים. הסחות דעת ממושכות שנגרמות בגין אקוסטיקה משרדית לא איכותית עשויות להשפיע לרעה על האפקטיביות והיעילות בעבודה וכן גם לא מומלץ להסתמך על העובדים שימצאו פתרונות בכל הנוגע למזעור רעש כמו אוזניות וכולי, משום שלאורך זמן יהיו לכך השלכות משמעותיות על איכות העבודה.

האם שקט מופתי הינו המענה?

אנו מסכימים פה אחד  כי שהייה בסביבה רועשת עלולה ליצור בעיות של ריכוז וטרדה כללית במשימות שגרתיות בעבודה, אך גם המצב ההופכי של שקט מופתי הינו קיצוני מדי ולא נכון  עבודה בתנאים של ספרייה ששם חווים היעדר רעש מוחלט והשקט מוסח מכל רחש קטן, כמו הזזת כיסא הוא שיח בין אנשים, ייצור לאורך זמן תחושה לא נוחה ובעיקר לא טבעית. על כן, סביבת העבודה האידיאלית צריכה להיות סביבה עם כמות בריאה ומאוזנת של צלילי רקע. הכוונה היא שהמקום יהיה מעוצב על ידי חיץ אקוסטי באופן בו לא נהייה מסוגלים לפענח על מה האנשים סביבנו משוחחים.

הפחתת רעשים בסביבת עבודה באמצעות מחיצות אקוסטיות ניידות

הפחתת רעשים בסביבת עבודה באמצעות מחיצות אקוסטיות ניידות

כל היתרונות של מחיצות אקוסטיות ניידות

מחיצה אקוסטית תאפשר חלוקה חיונית ואלסטית של החלל, שמירה על רמת אקוסטיקה טובה ואופציות עיצוב מקוריות ושונות. האלסטיות שלהן מאפשרת שינויים במרחב, באופן שהמקום ימשיך להיראות אסתטי ומרווח. באמצעותן אפשר כאמור להבטיח סביבת עבודה אפקטיבית ונטולת הסחות בחדרי עבודה רבים. בהתאם לזאת, מחיצות למשרדים הפכו להיות חלק אינטגרלי מבתי עסק, מבלי שיאלצו להיגרר להוצאות כלכליות גבוהות עקב הרס ובנייה של קירות.

כאמור התפקיד העיקרי של מחיצות אקוסטיות ניידות בחלל הוא לפני הכל למזער את הרעשים למצב בו אנשים יוכלו לבצע את עבדותם בצורה יעילה מבלי להיות מוסחים. בנוסף, קירות הפרדה אלה מאפשרים גמישות של ניצול השטח בזכות הניידות שלהם. תחושת עצמאות היא יתרון עצום לעובדים שיודעים כי יוכלו להשיג בכוחות עצמם את כל המרחב הנדרש להם בצורה מידית, אם זה לצורך הרחבה של השטח או לצמצום השטח. יתרון נוסף הוא, שמדובר בקירות שמיוצרים מחומרי גלם איכותיים וכך מספקים אפשרויות עיצוב מגוונות. ניתן להשיג את המחיצות בעיצוב שמשתלב עם המשרד או כל חלל אחר וכך ליצור סביבה הרמונית שנראית מקשה אחת.

מחיצות אקוסטיות ניידות בחדרי ישיבות. צילום: רז רוגבסקי

מחיצות אקוסטיות ניידות בחדרי ישיבות. צילום: רז רוגבסקי

כל המאפיינים של מחיצה אקוסטית ניידת

הוספת מחיצה ניידת בחלל העבודה תעניק למרחב את המסוגלות ליהנות כאמור מכל היתרונות שהוזכרו לעיל, החל ממראה מיוחד ומעוצב, מבידוד אקוסטי מושלם ומשליטה מלאה בחלל. על מנת להבטיח בחירה איכותית של המחיצה שתישמר לאורך זמן ותחזיק מעמד בתנאי האקלים והסביבה, רצוי לתת את הדעת גם לכל הפרמטרים להלן

עובי החיץ

ככל שהקיר הפרדה יהיה עבה יותר כך נוכל להשיג בידוד אקוסטי איכותי הרבה יותר. נדגיש שעל אף העובי של אותם קירות, המשקל שלהם יישאר עדיין קל, זאת במטרה לאפשר גם את הניידות שלהם, סגירה ופתיחה פשוטה בכל רגע נתון.

חומרי גלם

חומר הגלם ממנו יוצרו אותם קירות הינו משמעותי לא פחות. מחיצות עשויות פורמייקה יצוקה/מלמין או פורניר, מעניקות בידוד אקוסטי מושלם שיתאים לחלל של משרדים. בין חומרי הבידוד תוכלו למצוא גם – צמר, מלמין, שעם, עץ, לבד, אלומיניום וכולי. לכל אחד מהחומרים יש את היתרונות והחסרונות שלו ובמטרה להבטיח את ההתאמה האידיאלית לצרכים של המשרד, מומלץ יהיה להסתייע בשירותים של חברה שמומחית בתחום בניית מחיצות אקוסטיות.

חזות מרשימה ומכובדת

כדי ליצור נראות מרשימה, הרמונית ויוקרתית קיים היצע מגוון של  ציפויים, דגמים ומרקמים שמתכתבים עם הריהוט או הסגנון העיצובי וגם קירות שהם ברמת גימור גבוהה שמדגישים את הפרספקטיבה של מרחב העבודה המודרני שמציע פתרונות מקוריים וחדשניים – מה שמסייע רבות ברושם חיובי על הלקוחות שמגיעים לבית העסק.