הצבת מחיצות אקוסטיות תאפשר את מלוא הפרטיות בכל חלל שנשהה בו. אף אם יש המולה רבה של אנשים בקרבת מקום באמצעות פרישה פשוטה שלהן במרחב נוכל ליצור אזור אינטימי משלנו לזמן ממושך.
קירות הפרדה אלה יוצרים תחום פרטי במרחב הגדול והן מספקות את מלוא הריכוז והנוחות שאדם  זקוק בהיעדר כל רעשי רקע והסחות דעת. לפני שנבחר בהן יש למדוד את החלל הנתון כדי להגדיר את הגודל הנדרש אותו נבקש לתחום, את אופן העיצוב שלהן במרחב ובעיקר לבדוק את מידת הבידוד שהן מציעות.
כיום יש למחיצות ביקוש רב במקומות ציבוריים, מחיצות אקוסטיות לבתי חולים נדרשות לטובת פרטיות מרבית ולצורך קבלת טיפול ושמירה על זכויות הפרט. במאמר זה נרחיב אודות מחיצות אקוסטיות בבתי חולים – יתרונותיהן וחשיבותן.

הצורך במחיצות אקוסטיות בבתי חולים

כיודע בתי חולים הינם מקום הומה אדם שמכיל כמות גדולה של אוכלוסייה, מכשור, אבזור וצוות עובדים בתפקידם שונים. ועם כל זאת התנהלותו מוקפדת כשהיא שומרת על צניעות הפרט ועל כבודו של כל מטופל.
בכל בית חולים יש מחלקות וחדרים בהם נדרש מרחב אינטימי במטרה להעניק טיפול רפואי שחשוב שיהיה מוסתר ולא גלוי לעיני כל. לעיתים בחלל אחד ינכחו כמה מאושפזים או חולים שמגיעים לטיפול יומי, ועל מנת שיסופק להם טיפול ששומר על פרטיותם, יש להסתייע במחיצה אקוסטית. מחיצות אקוסטיות אוטמות רעשים ומאפשרות מתן טיפול לכל אדם.

כמו כן, בתי חולים הינו מקום שיש בו פעילות 24/7  ויש בו פעילות משרדית רציפה. כדי שיהיה ניתן לעשות שיחות בין , ישיבות, התייעצויות, פגישות וכל פעולה אחרת בחלל בהיעדר הסחות דעת, המענה של חיץ אקוסטי הינו קריטי מאחר שהוא מפחית רעשי רקע באופן גורף ומעלה את התפוקה של כל עבודה ופעילות. החציצה תשפר את ההבנה וההפנמה של כל מה שנאמר בחלל וקליטת המסרים תהייה ברורה ואפקטיבית וניתן יהיה לתקשר ביעילות.

מה ההבדל בין המחיצות הסטנדרטיות למחיצות האקוסטיות?

מחיצות סטנדרטיות מציעות אם כן אינטימיות, פרטיות מלאה ולא מעט אסתטיקה בזכות האופן שהן מוצבות בחלל. הן בעיקר מאפשרות הפרדה של חלל, אולם לא תמיד מספקות את הבידוד האקוסטי וההרמטי שמתבקש, לכן בכל הנוגע לבתי חולים ומקומות בהם נדרש חלל פרטי ואישי יש להיעזר במחיצות אקוסטיות.

שני יתרונות בולטים במחיצה שהיא אקוסטית הינם רמת הבידוד הגבוהה שהיא מספקת וכן ההפרדה הוויזואלית המלאה.

בבית חולים מקבלים המטופלים טיפולים שונים כגון זריקות, טיפולים כימותרפיים, ניתוחים, בדיקות ממדים, בדיקות דם וגם מנהלים שיחות עם הצוות הרפואי – כל אלה דורשים חלל אישי שמאפשר להעניק את הטיפול האולטימטיבי בלי שכל מי שנמצא מבעד למחיצה יוכל במקרה להאזין למה שמתחולל בפנים או לצפות במתרחש. כך למעשה נשמרת פרטיותו של המטופל.

 

מפרט מחיצות אקוסטיות ניידות

מפרט מחיצות אקוסטיות ניידות

הן גם ניידות

אין ספק שרמת האפקטיביות שחיץ בחלל בית החולים יכול לספק הינו עצום והכרחי, לרבות אם ניתן גם להניע אותו ממקום למקום בכל רגע נתון. הקירות הללו מותאמים נקודתית למידות הקיימות בחלל המיועד ושומרות על תחושה נעימה במרחב. כמו כן, המחיצות ניידות וקלות לתפעול, מה שמאפשר לפרוס אותן ולאחר מכן לקפל ולסגור אותן, בכל עת שנרצה וכן להשאיר אותן בחלל לזמן ממושך. הדינאמיות שלהן תיצור חלל גמיש בהתאם לצרכים שנבקש ולא תקבע את החלל, מאחר ובית חולים הינו מרחב דינאמי – כל הזמן יוצאים ונכנסים מטופלים.

חומרי גלם איכותיים

מחיצות אקוסטיות בבתי חולים הינן בעלות מראה אסתטי למדי ועומדות בכל התקנים הנדרשים. הן עשויות מחומרי גלם שונים כגון – פורמייקה, מלמין, שעם וכן חומרי גימור שמשדרגים את איכותן ואת רמת הבידוד. חומרי הגלם האיכותיים הללו מספקים עמידות לאורך זמן והיעדר צורך בתחזוקה. הן עמידות בטמפרטורה גבוהה וגם בפני אש. בזכות חומרי הגלם האיכותיים הללו מחיצות אלה מתמודדות בהצלחה רבה עם מגוון התנאים הקיימים בחלל כמו אחוזי לחות גבוהים או מים וכולי. נציין גם שהגובה שלהן הינו פרמטר משמעותי, שכן במידה והן תהיינה נמוכות רמת האינטימיות שנקבל תהייה נמוכה יחסית, על אף שכך הן תאפשרנה אוורור וזרימת האוויר המיטבית בחלל.