מחיצה ניידת אקוסטית תאפשר חלוקה הרמטית ופשוטה של החלל, היא תשמור על רמת אקוסטיקה גבוהה ותאפשר מגוון עיצובים ייחודיים. הניידות של המחיצות הללו לעומת אלה המקובעות לקרקע, מאפשרות חלוקה של פנים החדר או האולם, בהתאם לאילוצים והצרכים של הלקוח. מחיצות אלה מיועדות למקומות כמו משרדים, מוסדות חינוך, ירידים, גני אירועים חדרי אוכל, אולמות הדרכה וכולי. הגמישות שלהן מאפשרת לבצע מגוון שינויים בחלל וליצור חלוקה אידיאלית, מתוחכמת וחיונית ביותר, תוך שמירה קפדנית על המאפיינים של מרווח ונראות. בעזרת מחיצות ניידות אקוסטיות, אפשר ליהנות מסביבת עבודה מודרנית ושקטה שתהלום את צרכי העסק או המוסד. במאמר זה נרחיב אודות המאפיינים של קירות הפרדה אלה שניתן לזהות אותם יותר ויותר במקומות רבים בהם נשהה.

מחיצה ניידת אקוסטית

מחיצה ניידת אקוסטית

היכן נשתמש בהן?

קירות הפרדה הפכו למוצר מבוקש, דבר שלא מפתיע כלל. הם מאפשרים חלוקת מרחב בצורה המיטבית מבלי שנאלץ לשבור קירות או להיכנס להוצאות כלכליות משמעותיות בשל תוספת בנייה של קיר – פעולה שעשויה גם לקחת זמן רב וגם להפריע לשגרת יום עבודה. ניתן לזהות היום את המחיצות הללו במגוון מקומות מוסדיים וציבוריים –

מוסדות לימודיים

בתי ספר רבים יעשו שימוש במחיצות בחלל הכיתה במטרה ליצור שני שיעורים נפרדים במקביל ולאפשר בכל מרחב את תנאי האקוסטיקה האולטימטיביים. כמו כן, הם ישמשו גם את ספריית בית הספר כל זמן שרוצים ליצור אזור שקט לעיון וקריאה, באולם הספורט, בחדר מעבדה, בחדר מורים וכו'.

אולם אירועים

האטימות הגבוהה של המחיצות הללו תזמין קיום של כמה אירועים במקביל – בשקט, בפרטיות ותוך תחושה של אוטונומיה מרבית. כמו כן, אפשר ליצור חיץ בין האורחים לבין כל העובדים והשירותים של האירוע על ידי אותן מחיצות וכך לשמור על אסתטיקה עיצובית.

משרדים

במשרדים רבים בימינו מרבית אופי העבודה הינו מתקיים במתחם פתוח, אולם במקרים מסוימים בהם יהיה צורך במרחב אינטימי למטרות כגון ישיבות צוות, שיחות אישיות או סוג עבודה שדורשת ריכוז – קירות הפרדה אלה יהוו מענה מושלם.

בתי כנסת

בתי כנסת רבים יעשו בהם שימוש במקרים בהם יהיה צורך בהפרדה בין נשים וגברים, או במידה ומתקיים בבית הכנסת אירוע בר מצווה ובמקביל אנשים מגיעים לתפילה שבשגרה – על ידי המחיצות הללו יתאפשר לכל אחד ליהנות מהמרחב מבלי מפרע.

מחיצה ניידת אקוסטית

מחיצה ניידת אקוסטית

מהם חומרי הגלם ואפשרויות הגימור המומלצים ליצירת אקוסטיקה ודקורטיביות מיטבית?

המחיצות מיוצרות בטכניקות חדשניות וייחודיות עם מחסומי קול וחומרי ספיגה אקוסטיים. כדי לאפשר את האקוסטיקה המיטבית יחד עם עיצוב מסוגנן, יש לבחור בחומרי גלם איכותיים ועם זאת אלסטיים וקלים.

מחיצות ניידות עשויות מפורניר

לוח שמשלב בתוכו כמה חומרים יחד. הוא יגיע בעובי, גוון וצורת גימור בהתאם לדרישות. הפורניר עמיד ועם זאת אלסטי וקל לעיבוד. מחיצה בגימור פורניר טבעי תספק מענה מושלם עם נראות קפדנית ומרשימה.

מחיצות ניידות עשויות מפורמייקה

חומר גלם שמטרתו לצפות פריטים, ריהוט ומוצרים שעשויים מעץ טבעי. מדובר במענה קל למדי ועמיד. כמו כן, ניתן לנקות את הפורמייקה בקלות ובאופן כללי היא קלה לתחזוקה ומספקת את הבידוד האולטימטיבי בכל סוג של חלל. מחיצות נוספות מיוצרות גם מפורמייקה יצוקה/ מלמין – שגם עמידה לקרינת  UV ובשל כך אפשר לחשוף אותן לשמש. באמצעות גוונים שונים ניתן לשנות את המראה של המחיצה בהתאם לטעם האישי או העיצוב הקיים.

אפשרות תפעול דינמי (סגירה ופתיחה)

כאמור, אחד היתרונות הבולטים של המחיצות הללו הוא אפשרות התפעול הדינמי בכל זמן ובכל סיטואציה. התפעול מהיר ולא מצריך כוח אדם וניתן לעשות את זה לרוב לבד מבלי להזדקק לעזרה. כל מה שצריך זה לפעור את שלבי המחיצה ולפרוס אותה ובתום המפגש כשרוצים לחזור לחלל המקורי, כל מה שנדרש לעשות זה לסגור את שלבי המחיצה ולאחסן אותה במקומה או פשוט להצמיד אותה לקיר וכך להשיג בפחות מדקה את החלל הגדול. המחיצה משתלבת עם מסילה שמחברת לתקרה ומגיעה עם אפשרות פתיחה פשוטה. בין חיבורי המחיצה יש אלומיניום וגומי, שמסייעים אף הם למקסם את הבידוד האקוסטי.